Depuis janvier 2006 – Professor of Film Studies, King’s College, London University, GB
1985 - PhD : « French Cinema in the 1930s. Texts and Contexts of a Popular Entertainment Medium », sous la direction de Thomas Elsaesser, University of East Anglia
- Histoire du cinéma français et européen
- stars et star-système français
- femmes cinéastes
- théories féministes du cinéma
Ouvrages
The Companion to French Cinema, London: Cassell/BFI, 1996
Stars and Stardom in French Cinema, London and New York: Continuum, 2000 and 2004
Les stars et le star-système en France, Paris: L’Harmattan, 2009
Direction d’ouvrage
2012 - A Companion to Jean Renoir (co-edited with Alastair Phillips), London,Wiley-Blackwell
2006 - Journeys of Desire, European Actors in Hollywood (with Alastair Phillips), London, BFI
2001 - Film/Literature/Heritage, A Sight and Sound Reader, London, BFI
1990 - French Film, Texts and Contexts (with Susan Hayward), London and New York, Routledge, réed. 2000
1995 - The Encyclopedia of European Cinema, London, Cassell/BFI
Articles et chapitres d’ouvrage.
2012 - ‘Fernandel: de l’innocent du village à “Monsieur tout le monde”’, in Gwénaëlle Le Gras et Delphine Chedaleux (eds.), Genres et acteurs du cinema français 1930-1960, Rennes: Presses Universitaires de Rennes.
2010 - ‘The French Resistance Through British Eyes: From ‘Allo ‘Allo! To Charlotte Gray, in Lucy Mazdon and Catherine Wheatley (eds.), Je t’aime … moi non plus, Franco-British Cinematic Relations, London: Berghahn Books, 2010.
2009 - ‘Maigret pour toujours?’, in Raphaëlle Moine, Brigitte Rollet & Geneviève Sellier (eds.), Policiers et criminels: un genre populaire européen sur grand et petit écrans, Paris, L’Harmattan.
2007 - ‘From La Cage aux Rossignols to Les Choristes: Changes and continuites in French Popular Cinema’ in Darren Waldron and Isabelle Vanderschelden (eds.), France at the Flicks: Trends in Contemporary French Cinema, Newcastle, Cambridge Scholars Publishing.
2005 - ‘Hot Couture: Brigitte Bardot’s Fashion Revolution’, in Rachel Moseley (ed.), Fashioning Film Stars, Dress, Culture, Identity, London: BFI, pp. 134-146.
1995 - ‘From Proletarian Hero to Godfather: Jean Gabin and “Paradigmatic” French masculinity’, in Pat Kirkham & Janet Thumin (eds.), Me Jane, Masculinity, Movies and Women, London: Lawrence & Wishart, pp. 249-262.
1993 - ‘L’ancien et le nouveau: Brigitte Bardot dans les années 50’, 20 ans de théories féministes sur le cinéma, CinémAction Nº 67, pp. 141-146.
1992 - ‘France-Hollywood 1945-1965, the policier as inter-national text’, Screen, 33:1, pp. 50-80.
- contribution aux recherches sur les stars: Bardot et Fernandel
- contribution aux recherches sur les genres: le cinéma méridional; la comédie.